söndag 25 juli 2010

Kladdkaka


Den här haren var utanför vårat vardagsrumsfönster (till Joeys förtjusning) i morse. En lätt apatisk hare förövrigt. Lår sådär stilla typ en timme. Måste vara tråkigt att vara hare, om man inte har något bättre för sig än att ligga sådär. Tur man inte föddes som hare med andra ord!

Idag är är himlen grå eller med andra ord är det städdag. Funderar även på att plantera lite blommor.



Kladdkaka. Detta recept är mitt favorit recept på kladdkaka. Den blir sådär härligt kladdig, samtidigt som den får knapriga kanter! ett tips är även att hacka i lite mörk choklad och nötter i smeten. En klar hitt!

125g smör
3 msk kakao
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
1½ dl vetemjöl

(18 st After Eight)


Sätt ungnen på 175 grader, smält smöret i en kastrull, ta från värmen, rör i alla de andra ingredienserna i ovannämnd ordning, häll smeten i smord och bröad form, ca 21 cm i diameter. grädda på andra falsen i 30 min. låt kakan kallna helt innan den serveras

....Med After Eight.....

Sätt ungnen 175 grader, smält smöret och After Eighterna i en kastrull, ta från värmen, rör i alla de andra ingredienserna i ovannämnd ordning, häll smeten i smord och bröad form, ca 21 cm i diameter. grädda på andra falsen i 18 min, täck den med After Eight, grädda ytterliggare 3-5 minuter, så att mintchokladrutorna smälter. låt kakan kallna helt innan den serveras

Njut

Jag blev åtminstånde väldigt sugen, antagligen ni också va? - Tänkte väl det! ;)

2 kommentarer:

  1. det blev jag också sugen på

    SvaraRadera
  2. de där receptet har jag i min kladdkaka bok! ^^
    Mkt najs!

    Med kärlek din syster! //

    http://madame-butterfly.devote.se/

    SvaraRadera