måndag 26 juli 2010

Var tog sommaren vägen?

Vill köpa nya kläder och då pratar vi inte längre om sommar, utan om höstkläder!?! betyder detta att sommaren är slut. Slut innan den ens hann börja? - som att cykla upp för en lång backe i motvind, bara för att upptäcka att de stängt godisbutiken på hörnet? Visserligen är det ju resan som är det viktigaste och att ha ett mål. Men man vill ju gärna ha lite lön för mödan också?...Föresten så känns det höst ute också, sambon menar att det säkert blir högtryck igen om någon dag. Men jag är säker på min sak, det är HÖST och då är det fortfarande Juni....

Men tanke på att årstiderna verkar bli kortare med tiden så har jag nu börjat skapa en spellista med julmusik på spotify. Jupp, precis så patetisk är jag. Julmusiken lär ju knappast bli kidnappad av Grinchen...eller hur? ändå fortsätter jag att skapa en allt större lista. Skyller på att man måste vara förberedd inför allt julbak. 7,14, 32 sorters kakor ni vet?

Aprå på det står sambon i en telefon kö....och vad spelar de där? om inte just det julmusik??? med andra ord är jag inte ens först ute. om nån månad lär affärerna haka på också....lussekatter i september och glögg i slutet av oktober. jo jag tackar jag!

Någon lär säkert vilja slå mig för dessa livets hårda sekulariserade väst fakta, men det är sant, sommaren är slut... och nu är det bara att ge sig ut och leta höstkläder....

Nä nu ska jag gå och ta en dusch (med sambon) basta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar