onsdag 20 oktober 2010

Baka baka liten kaka...vem vill smaka?

Håller i skrivande stund på att baka havreflarn och matbröd. Smarrigt värre även om mina havreflarn mer liknar små öar än flarn. Inte bakat det innan så jag får väl vara nöjd med resultatet. Bara de smakar gott är jag nöjd. Roliga är det att baka i alla fall, vilket är huvudsaken. När jag var liten var det pappa som fick smaka mina konstiga hopkok och nu är det stackars David som får den äran i stället. Skillnaden är väl att det jag bakade när jag var mindre mest var typ trolldeg. Nu är det i alla fall riktiga recept och fullt ätbart ( hoppas jag haha) Det blev nästan så många som det skulle bli på receptet också, antagligen måste jag gjort smeten lite lös då de smälte ut som de gjorde. Kunde varit värre de både lukar och ser ut som havreflarn och vems kakor ser egentligen ut som om de kommer från affären? Nä, just det? Ska de vara hembakt så ska det. Basta!Små....ursäkta, stora havreflarn på avsvalning. Nygräddat och mumsigt....
....Ja, de luktar gott i alla fall, det är ett som är säkert. Blir riktigt sugen....mumma =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar