lördag 9 oktober 2010

Julmust?!?

Så var det helg igen. Skönt, även om det märks att det går mot mörkare tider. Längtar tills det kommer snö som lyser upp så att det slipper vara becksvart ute på mornar och kvällar. Börjar faktiskt se framot att baka lussekatter, julmusiken och julklappsinköp, fast det bara är Oktober. Jag skyller på affärskedjorna som började sälja julmust o pepparkakor redan i september.

Och det om något är väl tidigt?

Det förlorar lite av charmen om man börjar julmysa för tidigt. Men de vill väl tjäna pengar förstås. Trots detta förstår jag inte vilka det är som faktiskt köper dessa produkter när det inte är advent? Samma sak med semlor i januari osv. Jag tror på måttfullheten och att det är just det faktum att dessa saker bara ska gå att köpa under dessa tider på året är det som gör dem speciella. Som får oss att längta. För vem vill spela in julprogrammen och kolla på dem när lusten faller då? I alla fall enligt mig känns det som att hela poängen går förlorad då.

Med andra ord tänker åtminstone jag vänta med mig glögg och pepparkakorna till närmare jul och då helst baka dem själv! Får ha ha riktigt julstök då =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar