måndag 17 januari 2011

Bristningar


Har hela tiden levat i den goda tron att om jag smörjer in magen ordentligt kommer det resultera i mindre(förhoppningsvis inga alls) bristningar! Idag gjorde jag dock upptäckten att detta inte är fallet. Kollade runt på nätet och fann en diskussion om detta ämne och bristnigar beror visst på hormonell oftast ärftlig påverkan. Ett lyxproblem jag vet, finns mycket värre säker som kan hända och det är helt klart värd bristningar för att få en bebbe, inget tal om annat. Men kan man slippa är det ju alltid en fördel.

Varken mamma eller syrran verkar dock ha fått några så ärftligheten där verkar ju inte vara så jättehög. Å andra sidan har jag 15 veckor på mig att få massor av dem. Tänker dock fortsätta smörja, kan ju inte bli värre av det iaf...

När vi ändå är inne på detta verkar det som att många fått bristningar på grund av just sin navelpiercing. Det borde väl i alla fall bero på att huden blir överansträngd?

Vad smörjer jag då med? Då jag inte tror ett ruttet korvöre på dyra krämer i den här vägen så kör jag med olivolja + den fetaste kräm jag kunde hitta på willys....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar