lördag 8 januari 2011

Låt mig presentera.....


....Mitt liv för tillfället

För det består nämligen av mest bara grekiska, grekiska glosor, grekisk grammatik, ännu fler glosor. Låter festligt va? Festligt eller inte så är de så mina dagar ser ut för tillfället. Jullov men ändå är man dränkt i plugg. Folk har säkert dött för mindre. Ska bli skönt när alla tentor är över. Nästa vecka har vi nämligen en grekiska tenta, en hemtenta som ska in och en munta. Någon som känner sig avundsjuk och vill byta? Nä jag tänkte väl det. Undrar om de märker någon skillnad i skolan om jag låter katten gå och göra uppgifterna åt mig? Han har suttit med mig i stort sätt hela tiden jag pluggat så en del borde väl även den stackarn ha lärt sig. Läser alla glosor högt också för att lära mig dem bättre så bebben lär ju tro att vi bor i antika Grekland. Kanske h*n börjar snacka det i sömnen sen och alla tror att h*n levt en tidigare existens där. Större vore alltså inte tanken på reinkarnation än en teologstuderandes grekiska tenta. Ödets ironi eller vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar