måndag 24 januari 2011

Ultraljud nr 2

Har idag varit på ultraljud nr 2 och ska på ett till i vecka 32 för att se hur bebben växter, Dels på grund av blödarsjukan, dels för jag jag är rätt kort (150cm). Vilket tydligen inte är världens mest ultimata kombination i dessa sammanhang.

Shit vad den h*n hade tjockat till sig sen sist. Då fick hela bebben plats på ultraljudet och nu var allt som rymdes på bildskärmen en kroppsdel i taget typ. Med andra ord har jag inga roliga ultraljudsbilder att bjuda er läsare på.Doktorn som hette Åsa informerade också om att de inte ger ryggmärgsbedövning till folk med blödarsjuka, så tur jag inte tänkt använda mig av det.
Inte heller kommer de att använda sugpropp eller sån där som man har på magen innan (glömt vad det heter) Hon pratade även en hel del om olika slags medicinering de tänker ge mig om jag har dåliga värden vid och efter förlossningen.

Roligt att få se sin lilla älskling fler gånger än det vanliga rutinultraljudet också. Längtar en massa till maj nu. Tur det verkar närma sig med stormsteg. Så man snart har h*n hos sig.




Bifogar en bild från ultraljudet i vecka 18

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar