tisdag 17 augusti 2010

Att komma igång med sin träning

Att släpa sig till gymmet efter plugget, seg, att sedan gå hem ännu segare. Ibland är det verkligen svårt att ta sig i kragen och komma igång....

Nu har man dock kommit igång med lite träning i alla fall efter sommarens alla slöheter. Gick 8.5 kilometer med Teresia idag. Tänkte hinna med lite hantlar och sit-ups senare idag också. Jag känner mig med andra ord riktigt duktig. Ska börja med jympa också senare i höst. Så om ni har något förslag på någon intressant träningsform i Köpingstrakten är det bara att hojta. Kan tänka mig att prova på lite av varje. - så det är bara att förslagsbomba mig!!!

Nä nu ska jag släpa med mig sambon in i duschen. Ni anar nog varför efter att nyligten ha powerwalkat nästan en mil. Känner mig mycket nöjd med mig själv. Den där känsla när man har tränat gått mycket är obeskrivligt härlig tycker jag. Man liksom känner att man lever.

1 kommentar:

  1. Den rundan fortsätter jag gärna med några gånger i veckan :)

    SvaraRadera